Jak szybko nabrać masy mięśniowej?

Wielu mężczyzn podejmuje trudy rozbudowy włókien mięśniowych, gdyż chcą wyglądać mężniej i atrakcyjniej. Wszak, umięśniona sylwetka uchodzi za jeden z atutów męskiej urody.

Budowa masy mięśniowej nie należy jednak do procesów, które można określić mianem łatwych. Niestety, wymaga zaangażowania, czasu i ogromu cierpliwości.

Budowa masy mięśniowej – dieta

Poprzez dietę na masę rozumiemy jadłospis, którego bilans wartości odżywczych odpowiada podejmowanemu wysiłkowi fizycznemu. Innymi słowy, dieta musi być odpowiednia dla danej jednostki.

Bilans można obliczyć posiłkując się uniwersalnym wzorem, który zakłada, że na każdy kilogram masy ciała należy dostarczyć:

  • 6g węglowodanów
  • 2g białka
  • 0,5g tłuszczy

Budowa masy mięśniowej – trening
Trening na masę mięśniową powinien mieć charakter siłowy. Osoby początkujące powinny korzystać z planów treningowych typu FBW (Full Body Workout), gdyż zapewniają one symetryczny wzrost sylwetki. Z kolei zaawansowanie z powodzeniem mogą realizować plan typu SPLIT (trening łączony).

Trening na masę należy realizować w 3-4 sesjach tygodniowo. Jednorazowa sesja powinna mieć objętość wynoszącą około 75 minut. Ćwiczenia należy realizować w 3-4 seriach po 8-12 powtórzeń. Czas przerw pomiędzy każdą serią to 90 sekund.

Trenując należy pamiętać, że każda grupa mięśniowa jest równie ważna. Tylko trening całego ciała zapewni doskonałe wyniki i symetryczny wzrost.

Dieta PALEO na masę mięśniową

Dieta paleo określana mianem diety człowieka pierwotnego to jadłospis, który cieszy się coraz większą popularnością. Społeczeństwo ochoczo sięga po te rozwiązanie, gdyż daje ono naprawdę świetne rezultaty.

Popularność paleo, czyli skąd wziął się trend na jadłospis człowieka pierwotnego

Badania dotyczące żywienia ludzi dowodzą, że jadłospis człowieka pierwotnego to niezwykle zdrowe rozwiązanie. W dobie, gdzie każdy chce być fit i korzystać z pro-zdrowotnych rozwiązań nie może dziwić wysoka popularność tego typu jadłospisu.

Zasady diety paleo

Dieta paleo różni się od wielu innych jadłospisów specyficznymi zasadami, a mianowicie:

  • Dieta składa się głównie z warzyw, owoców, jajek, ryb, grzybów, mięsa.
  • W diecie nie ma miejsca dla cukru, zbóż oraz rafinowanych olejów.
  • Dieta nie ma limitu jeśli chodzi o ilość spożywanego pokarmu.

Dieta paleo, a efekty

W zasadzie o diecie paleo można mówić jako o stylu życia, a nie typowym jadłospisie. Wszak dotyczy ona całego tematu odżywiania jeśli chodzi o daną jednostkę. Decydując się na te rozwiązanie zmieniamy nasze całe podejście do odżywiania.

Efektywność tego typu jadłospisu stoi na bardzo wysokim poziomie. Nie jest to rozwiązanie na „odchudzanie”, czy „masę mięśniową”. Dietę tę raczej można określić jako „pro-zdrowotną”, gdyż niesie za sobą mnóstwo korzyści dla zdrowia danej jednostki.

Przede wszystkim za sprawą diety paleo poprawia się skład oraz budowa ciała. Potwierdzają to chociażby badania krwi, moczu oraz kału.

Pamiętaj jednak, że zmiany żywieniowe nie przyniosą efektów na następny dzień. Nierzadko będziesz musieć poczekać kilka tygodniu, by zauważyć jakąkolwiek różnicę. Nie mniej jednak – paleo jest efektywna co potwierdzają naukowcy, lekarze oraz dietetycy.

Jadłospisy paleo znajdują się w menu wielu firm cateringowych. Cały czas zyskują coraz to większą popularność, co jest całkowicie zrozumiałe.

Budowa masy mięśniowej – suplementacja

Aby zapewnić wzrost masy mięśniowej musimy nie tylko zadbać o to, by dostarczyć odpowiednie wartości odżywcze. Bardzo ważna jest również suplementacja. Wszak, to właśnie za jej sprawą możemy zwiększyć efektywność diety oraz treningu.

Stosowanie suplementów jest opcjonalne, aczkolwiek fakt, iż niemal każdy profesjonalny kulturysta je stosuje jest najlepszym wyznacznikiem i rekomendacją. Do najczęściej stosowanych preparatów zalcizamy kreatynę, aminokwasy, l-glutaminę, l-karnitynę, gainery, boostery energetyczne, białko.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *